ETUSIVU -- ESITTELY -- TEHTYÄ TYÖTÄ

Kappale 5 - Meinneisyyden haamut.

Tässä menneenä viikkona on alkanut pitkälti mietityttämään että miksi tämä auto yleensä on suomessa. Lähinnä siksi että auton VIN koodia tutkaillessa tuli ilmi että auto ei ollutkaan 1987 vuotinen kuin olin ajatellut, vain peräti vuodelta 1986 ...

Kääntyy katsomaan autoa, ja mutisee itsekseen:
"Kuuleppas nyt neitiseni, tämä sinun henkilöllisyystodistuksesi
alkaa vaikuttamaan kovasti väärennetyltä..."

Silti auton mukana tulleitten papereitten mukaan luovutuspäivämäärä on 17.3.1988 ja vastaanottajana Volvo Auto Oy HG MT

No eihän tämä mitään, onhan maa esittelyautoja täynnä.

Mutta silti? Esittelyautoksi jo vanhaksi käynyt malli?

Muutenkin mielenkiintoa herättää auton jälkiasenteiset varusteet, lähinnä Mobira-Talkman varustus. Yleensä autoissahan oli yksi luuri. Tässä oli kaksi.
Kuljettajan jalkatilasta löytyi Mobiran multiplexeri jolla sai kaksi luuria kytkettyä yhteen keskusyksikköön (toinen luuri yhä makaa hattuhyllyllä).

kallista romua

Ja sitten viimeisenä kuriositeettina antenni: Naapurin isännän entinen Nokian omistaman SEL mersuun oli hyvin surutta porattu NMT'n antenneille ihan omat reijät. Ei tässä: Autoon olikin asennettu monitajuusantenni alkuperäiseen reikään. Ei sinällään mikään ihmeellinen varuste tänä päivänä, mutta muistakaa että oli vielä vuosi 1988 kun tämä auto on niputettu.

Autoa ostaessa liikkeessä huhuttiin auton olleen Volvon silloisen pääjohtajan käytössä. Mutta kuitenkin jotenkin tuntuu vain hassulta että volvon pääjohtaja reissaisi vanhalla karvalakkisen 740'sen näköisellä pirssillä kun samaan aikaan Tradekan pojat ajelevat uudemmalla nenällä varustetulla värkillä missä ei kuskin edes tarvitse tuskailla penkkiensä säätöjen kanssa.

Joten on kai turvallista olettaa että tämä yksilö vain sattui itäsaksan ylijäämistä karuun suomeen vasten tahtoaan ja palvellut sitten mitä palvellut...

 

Edellinen kappale Takaisin työindeksiin. Seuraava kappale

 

webdesign by jeeves