ETUSIVU -- ESITTELY -- TEHTYÄ TYÖTÄ

Kappale 6 - Pakkelipölyn laskettua.

Tänään oli sitten eräs maaginen päivä. Nimittäin tilipäivä. Tämä tarkoitti rahatilanteen uudelleen laskelmointia. Tämä tarkoitti mahdollisten panostusten rahoittamista.

Mutta käytännössä kaikkien laskujen jälkeen tämä tarkoitti lopulta sitä että:
Ei osteta suurempia vanteita,
E i osteta Lesjöforsin madallussarjaa vielä,
Eikä myös osteta kirkkaita sivu ja etuvilkkuja.
Puhumattakaan helmasarjasta...

No mitä tämä sitten tarkoitti? Sitä että rahat riittivät halpahallin porakoneeseen ja puhdistuslaikkaan. Ja seurauksena oli sitten hetken vallinnut innostuksen purkaminen autoon.

Eli ei muuta kuin japanilaista psykohumppapoppia viereisen auton mankkaan soimaan ja toimintaa!


Hetken aprikoinnin jälkeen oli takalasin kehykset irroitettu enkä edes onnistunut rikkomaan kuin yhden listojen kiinnikkeen... siis edellisen yrittäjän rikkomien lisäksi.

Hyvin äkkiä ympäri autoa alkoi syntymään laikkuja joissa paljas pelti alkoi paistamaan:


Mutta sitten alkoi aprikoittamaan, nimittäin katto ja C-pilarin alue...

Eihän tässä mitään ensikatsomalla, mutta kun työntömitalla hätäisesti mittasi oli pellistä kiiltävään maalipintaan matkaa 2-3mm ... pahimmillaan 4mm C-pilarin yläosassa. Johtuen katonrajan pokkauksesta tämä tietäisi lähes mahdotonta pakkelointia jotta saisi kaiken jälleen samaan tasoon. Joten oli aika ryhtyä radikaaliin toimenpiteisiin... eli takaisin halpamarkettiin, lisänippu puhdistuslaikkoja ja näitten lisäksi epäkeskohiemakone kainaloon ja takaisin työn äärelle:

Ja kas näin. Katon reuna hiottu peltipaljaaksi ja katon pakkelikasa hiottu sulautumaan paremmin reunaa kohden... Herää kuitenkin kysymys että kun katto oli näinkin hyvän näköinen peltipaljaana... Miksi ihmeessä oli pakko käyttää ruiskupakkelia niin paljon?
Saatika sitten edellisen maukka-perusjätkän myyntimaalauksen tehneen päätös lisätä sitä noin viisi kiloa per neliö...

Päivänpäätteeksi sitten kokeiltiin pohjamaalilla oliko lähestymistapa onnistunut, ja alustavasti näyttäisi hyvältä. Tosin tämä paljasti vielä mistä kohdin pitää vielä pakkelikasaa höylätä että kaikki tulee näyttämään hyvältä.

Mutta ei pelkkää hyvää ilman huonoa. Valitettavasti edellisen maalariyrittäjän jäljiltä hieman hutiloiden jätetty ruosteitten poisto tarkoittaa nyt että sekä taka- että tuulilasi pitää irroittaa jos aikoo jotain pysyvää saada aikaiseksi... Alkaa tuntumaan että taitaa neidiltä jäädä leima saamatta tänä vuonna.

 

Edellinen kappale Takaisin työindeksiin. Seuraava kappale

 

webdesign by jeeves