ETUSIVU -- ESITTELY -- TEHTYÄ TYÖTÄ

Kappale 18, Saamattomuutta, vai saldottomuutta?

Jaahas, eli puheeni helmikuisesta päivityksestä onkin sitten hieman päätynyt päin honkia, ja väliin onkin ehtinyt jo tulla kahdeksan muuta kuukautta.

Syitähän aina tietenkin moiselle keksii, jossei muita niin niitä teko-sellaisia ainakin.

Mutta rehellisesti puhuen ongelma on hyvin pitkälti rahallinen.
Kyllähän sitä on toki tullut tienattuakin jotakin,
mutta aina ne rahat ovat jonnekkin muualle ehtineet.
Ellei muihin harrasatuksiin, niin sitten niihin toisiin
rakkaisiin kulkupeleihin joiden seuraa neitokainen joutuu kestämään.

Pakoputki, alapallot, startti, ja muutama vaijeri yhteen, ja vaihdelaatikko, vetonivel, ja muutama muu säle toiseen seurauksena vinohko pino seteleitä on kuluneen puolen vuoden aikana vaihtanut omistajaa erinäisissä autoalan liikkeissä.

Toinen on myös tämän projektin yksi olennaisin ongelmakohta, eli moottoriin liittyvät ongelmat.

Ei sinällään, mikäli haluaisi helpolla päästä ja pelkästään entistää verme, niin ei siihen kai tarvitse muuta kuin laakeroida, rengastaa uudelleen, sekä tiivisteet vaihtaa, niin homma toimisi jo lähes kuin uusi venäläinen verme.

Aikani olen selaillut jos jonkinlaisia foorumeita, ja erinäisiä muita projekteja, mutta mitään selvää ratkaisua ei ole vielä tullut omiin tehonlisäysongelmiini.

Kuten jo monesti on tullut todettua, helpoinhan olisi tietenkin heivata vanha vee-kone metsikköön ja pultata tilalle joko B6304F rivikuutonen 960'sesta, tai sitten tosimiesvaihto johon liittyy B5254FT turboviitonen 850 T-5'sesta. Tämä olisi ollut myös hyvin taloudellinen päivityskin, eräs purkaamo tarjosi turbo viitosen sekä M90 vaihteistoa 960'sestä mielestäni kohtuulliseen 1500 euron pakettihintaan. Mutta valitettavasti tämän option kariutti hyvin pitkälti rakentelusäännökset, sillä moottori ja vaihteistopaketti vie jo noin hulppeat 25% sallitusta 35%:n helposta osienmuutosrajasta.

Ei sinällään mikään ongelma jos vain tekniikanvaihtoon tyytyisi, mutta kun olisi vähän muutakin vaihdettavaa tuossa kopassa, saatika sitten mahdolliset tulevaisuuden tarpeet osienvaihdossa.

Joten jäljelle jää vain vaihtoehdoksi koittaa tehdä jotain tästä vee-koneesta --
vaikka väkisin.

Mutta silti, se suurin ongelma -- eli Raha.

Toki sain jo vuosia sitten moitteita että piirrettyjen katselu pitäisi jättää pois häiritsemästä, mutta koska en polta, enkä juo, niin sallittakoon minulle edes tämä yksi pahe. Mutta kuitenkin aikani pohdittua ja laskelmoitua että koska yksi työ tuntuu pystyvän vain ylläpitää toista harrastusta, sekä kahta autoa, niin lopputulos olikin yksinkertainen eli otetaan toinenkin työ, joten luulisi sitä rahaa sitten enempi jäävän tähänkin projektiin.
Ainoa ongelma vaan tässä ratkaisussa onkin että mistäs nyt se ylimääräinen aika revitään tätä kolmatta autoa varten?

Mutta joka tapauksessa ensimmäiset investoinnit projektin etenemistä varten onkin jo tehty. Nytten vain odottelemaan että palasia vain saapuu käpäliin, ja jatketaan siitä.

 

Edellinen kappale Takaisin työindeksiin. Seuraava kappale

 

webdesign by jeeves